Εδώ και αρκετές δεκαετίες η Κίνα λειτουργεί ως μία ενιαία οντότητα θέτοντας στόχους για το μέλλον ως μέρος μίας σειράς 5-ετών μεσοπρόθεσμων προγραμμάτων. Η επιτυχία αυτών των προγραμμάτων ποικίλει αλλά οι βασικοί στόχοι της χώρας παραμένουν ίδιοι και η εφαρμογή των πλάνων έχει δημιουργήσει την μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, μία πραγματική υπερδύναμη που εστιάζει στην καινοτομία, την τεχνολογία και την ποιότητα. Σίγουρα τα δισεκατομμύρια που έχει επενδύσει σε κρατικές επιχορηγήσεις, φοροελαφρύνσεις και λοιπά κίνητρα διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά ακόμα και τα χρήματα αν ξοδεύονται χωρίς προγραμματισμό δεν βγάζουν κανένα φίδι από καμία τρύπα. Την ίδια ώρα η Ευρώπη που αναμφίβολα είναι διαφορετική τόσο ως φιλοσοφία όσο και ως τα ειδικά χαρακτηριστικά της περιοχής, έχει μείνει πίσω και η διαφορά θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια αν επαναπαυθεί και εστιάσει στους πανηγυρισμούς για την μη-κατάργηση τελικά των Μ.Ε.Κ. καύσης.

“Η Ευρωπαϊκή Ένωση πηγαίνει εμπρός-πίσω με την “Πράσινη Συμφωνία” οπότε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν εμπρός και πίσω με την έρευνα και την εξέλιξη τους. Πώς μπορούν να ανταγωνιστούν μία εταιρία [όπως η BYD] που πιστεύει σε μία μόνο κατεύθυνση; Τα τελευταία 30 χρόνια ο εξηλεκτρισμός αποτελεί το όνειρο μας και επενδύουμε όλα τα κεφάλαια μας προς την επίτευξη του.”
Δήλωσε η επικεφαλής της BYD στην Ευρώπη, Stella Li, με αφορμή την πρόταση της Ευρωπαϊκής Κομισιόν για καθυστέρηση της κατάργησης των Μ.Ε.Κ. από το 2035 σε μεταγενέστερο χρόνο. Την ίδια ώρα που οι ευρωπαίοι κατασκευαστές πανηγυρίζουν τη νίκη τους, η BYD δεν ενδιαφέρεται για την κατάργηση ή μη των θερμικών κινητήρων. Τους πρώτους 10 μήνες του ’25 έχει αυξήσει τις ταξινομήσεις της από 36.000 στα 138.000 αυτοκίνητα, εμπλουτίζει διαρκώς την γκάμα της, θα θέσει σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο της στην Ευρώπη και εστιάζει αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα. Έχει ξεκάθαρη στρατηγική, απόλυτη διαύγεια στην εφαρμογή της και ένα όραμα που η ίδια πιστεύει ακλόνητα ότι οδηγεί στην εμπορική επιτυχία, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού – δύο αλληλένδετοι παράγοντες ούτως ή άλλως.

Ο αντίλογος είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς θέλουν να κάνουν οι ευρωπαίοι. Αυτό που θεωρούμε αναβολή της κατάργησης των Μ.Ε.Κ., κάτι που ούτως ή άλλως δεν ίσχυε όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν καθώς η Ευρώπη ζητούσε 100% μείωση των εκπομπών CO2 το 2035, είναι η αλλαγή του ποσοστού από 100, σε 90%. Η Ευρώπη παρέχει ένα μικρό παραθυράκι δηλαδή και όχι μία τεράστια πόρτα και οι κατασκευαστές το γνωρίζουν, όπως γνωρίζουν ότι ο εξηλεκτρισμός είναι αναπόφευκτος. Επομένως η Ευρώπη ναι μεν υποχωρεί, αλλά η στρατηγική των Ευρωπαίων κατασκευαστών δεν μπορεί να αλλάξει. Ίσως τα plug-in υβριδικά και τα range-extended ηλεκτρικά να διαδραματίσουν μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό ρόλο την επόμενη δεκαετία αλλά θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε τις προθέσεις των κατασκευαστών, την εξέλιξη των υποδομών φόρτισης και την κατάσταση της αγοράς πριν προχωρήσουμε σε αφορισμούς, προειδοποιήσεις ή πανηγυρισμούς.



